Home
Even voorstellen
Onderzoek
Management
Advisering
Mijn werkwijze
Nieuws
CV
Contact

Best Value

B-certificaat

      

    VCA-VOL

 

        

2022

Opstellen Goede Ruimtelijke Onderbouwing 2020-2023
  • Speeleiland Spaarmwoude
  • Lisserbroek
  • Kerkstraat te Haarlem

2018

Opstellen Goede Ruimtelijke Onderbouwing (Wabo). Enkele voorbeelden in 2018
  • GRO Kweekgras te Almere

  • GRO Ambachtsweg te Velserbroek

  • GRO Inlaagpolder te Spaarndam

  • GRO Korenbloemstraat te Diemen

 

2017

Opstellen Goede Ruimtelijke Onderbouwingen (Wabo). Enkele voorbeelden in 2017

  • GRO Busken Huetstraat 2a te Haarlem

  • Planschaderisicoanalyse Wilhelminalaan 35 te Zandvoort

  • GRO Broekbergenlaan 3 te Velsen

  • GRO Margadantstraat te Haarlem

 

2016

Opstellen Goede Ruimtelijke Onderbouwingen (Wabo). Enkele voorbeelden

  • GRO Zocherstraat Haarlem

  • GRO Korte Poellaan te Haarlem

  • RO Quickscan Hofgeesterweg in Velserbroek

  • Planschadeanalyse Zandvoortselaan 35 te Zandvoort

 

januari-december 2015

Opstellen Goede Ruimtelijke Onderbouwing short-stay hotel Zeehaven IJmuiden

Ten behoeve van het faciliteren van tijdelijk havengebonden werknemers (o.a.off-shore) is het initiatief om een kortverblijf hotel aan de Dokweg te realiseren. Een uitgebreide procedure Omgevingsvergunning is hiertoe benodigd.

 

maart 2013

Zienswijze op voorontwerp bestemmingsplan

 

In overleg met de opdrachtgever het opstellen van een zienswijze op het VO bp Overveen .

 

 

 

 

 

 

 

 

december

augustus/september

januari 2012

Opstellen Goede Ruimtelijke Onderbouwingen (Wabo)

 

 

Project in IJmuiden

Het grote en beeldbepalende pand op de hoek van Rembrandtlaan en de Rijnstraat, in IJmuiden, heeft nog de bestemming "Maatschappelijke doeleinden". Het maatschappelijke lag in het Jeugdtheater waar dit  pand in 1951 voor is gebouwd.

Nu is er het initiatief om in het pand een tweetal kwalitatief hoogwaardige woonappartementen te realiseren. Hiervoor is een bestemmingwijziging nodig.  

Dit heeft geresulteerd in een positief ruimtelijk advies. Het plan kan worden gerealiseerd.

 

 

 

Project in Amsterdam

Een kavel in het bestemmingsplan “De baarsjes 2006” heeft een gebruik dat afwijkt van de formele bestemming. Het plan is nu om op deze kavel een woning te realiseren. Daarvoor is een wijziging van de bestemming vereist. Voor de Omgevingsvergunning (via de uitgebreide procedure) is een Ruimtelijke Onderbouwing opgesteld. Feitelijk ondersteunt het ruimtelijke (woon)beleid in Amsterdam het plan vanuit diverse percepties. Dit heeft geresulteerd in een positief ruimtelijk advies. Het plan kan worden gerealiseerd.

 

 

 

 

 

Project in de Haarlemmermeer

Het plan betreft de splitsing van een woning in twee zelfstandig volwaardige wooneenheden. Voor dit project is door de gemeente Haarlemmermeer gesteld dat de uitgebreide procedure omgevingsvergunning gevolgd moet worden. Hiertoe is door Rikko Fransen Onderzoek en Advies een Ruimtelijke Onderbouwing opgesteld. Dit heeft geresulteerd in een positief ruimtelijk advies. Het plan kan worden gerealiseerd.

2011-2012

Haalbaarheidsonderzoek Cruquius
De haalbaarheidsstudie herstructurering Cruquius richt zich op een drietal hoofdaspecten:
  • Oplossingen om de bereikbaarheid en de ontsluiting van het bedrijventerrein Cruquius structureel te verbeteren.
  • Het onderzoek richt zich ook op het vinden van mogelijkheden voor herstructurering van de oudere delen van het bedrijventerrein. Daarvoor is draagvlak en instemming nodig van de eigenaren/gebruikers (verder “ondernemers” genoemd) van het terrein.
  • En tegenwoordig worden er vrijwel geen projecten meer gedaan zonder een duidelijke focus op duurzaamheid. In de herstructurering van Cruquius zal duurzaamheid op een drietal aspecten worden gericht: duurzame energie, duurzame maatregelen in de infrastructuur/openbare ruimte en duurzaam beheer van het bedrijventerrein door de opzet van parkmanagement. Het eindrapport van de studie is eind maart 2012 opgeleverd.

2009

Innovatie SAA
Projectleider voor de planstudie Innovatieve Duurzame Maatregelen voor de corridor Schiphol-Amsterdam-Almere. Het betreft het uitvoeren van een verkenning van bestaande en nieuwe technische ontwikkelingen op het gebied van geluidsreductie en verbetering luchtkwaliteit (fijnstof afvangen), duurzaam materiaalgebruik en het winnen van duurzame energie langs de rijkswegen A1, A6, A9 en de A10. Belangrijk onderdeel van de verkenning was contacten met de regiopartners met het doel het begrijpen van de verschillende belangen en het afstemming van de regionale wensen en verwachtingen. Hieruit bepalen van de juiste strategie in benadering van de participanten en het honoreren van hun wensen en verwachtingen. Eindrapport van de quickscan is beleidsondersteunend voor regionale partners. Het project is in oktober 2009 opgeleverd.

 

2008 - 2009

OTB/MER A4-A13-A16

Projectleider voor een tweetal deelstudies (Ruimtelijke Ordening en Sociale Aspecten en Recreatie) in de OTB/MER studie naar de A4 Midden-Delfland en voor de herinrichting van de A13 en verleningen van de A16. De OTB/MER is in mei 2009 opgeleverd.

2008

Planstudie Haringvliet
Projectleider op de uitvoering van twee planstudies op basis van een MER-structuur. Betreft de inventarisatie van gegevens ten behoeve van de gehele effectenstudies op basis van alternatieven voor twee natuurgroei-eilanden in het Haringvliet verdeeld in twee zelfstandige projecten. Overleg en contacten met meewerkende organisaties zoals Staatsbosbeheer,. Natuurmonumenten, Provincie Zuid-Holland. Belangrijk in dit project is het voeren van de juiste strategie om te komen tot goede afstemming van wensen en verwachtingen van alle belanghebbende partijen (Ruimte voor de Rivier, Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Provincie Zuid-Holland e.a.). De eindrapporten zijn in april 2009 opgeleverd.